Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.
Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Ν. Λυγερός - Συλλαλητήρια και #Δημοσκοπήσεις [ #συλλαλητήριο #σκοπιανό ]

Ν. Λυγερός - Συλλαλητήρια και #Δημοσκοπήσεις  [ #συλλαλητήριο #σκοπιανό ]
Έχει ενδιαφέρον να βλέπουμε την εξέλιξη που έχει προκαλέσει το ιστορικό Συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, στην αντίληψη του ελληνικού λαού αλλά και των κομμάτων. Ενώ αρχικά έλεγαν όλοι οι θεσμοί ότι δεν έχει αξία ούτε σημασία, είδαμε ότι σιγά σιγά άρχισαν τις διορθωτικές κινήσεις. Και το ίδιο έκανε και η Εκκλησία αφού δεν είχε πια την πίεση που της ασκήθηκε. Τώρα που άλλαξαν ριζικά τα δεδομένα, περάσαμε σε μια άλλη φάση αφού το γεγονός δημιούργησε κοινωνικό φαινόμενο. Δεν εξετάζουν πια μόνο το μέγεθος του Συλλαλητηρίου αλλά τις επεκτάσεις του. Έτσι βλέπουμε τώρα δημοσκοπήσεις που αναλύουν την αποδοχή αλλά και την παράμετρο ενός μελλοντικού δημοψηφίσματος. Αυτό λοιπόν που ήταν παλιομοδίτικο και γραφικό δημιούργησε κομμάτι ιστορίας επειδή σέβεται την ιστορία. Με αυτά τα νέα δεδομένα όλοι μπορούν να δουν ότι δεν υπάρχει τίποτα το ακραίο αφού η πλειοψηφία συμφωνεί με την ύπαρξη των συλλαλητηρίων...